Na středních ScioŠkolách připravujeme na to, jak obstát ve stále náročnějších výzvách, které přinese nevyzpytatelná budoucnost. Nestavíme na biflování znalostí. Daleko důležitější je podle nás schopnost se učit, zorientovat se v nových podmínkách a využít příležitosti, které přinesou.
2. kolo: ANO
studium: 4 leté / maturita
forma: online & expedice
obor: gymnázium
O praktický chod školy, od marketingu po správu části rozpočtu, se u nás starají sami studenti. Rozvíjejí tak své praktické dovednosti, učí se rozhodovat, vyjednávat, obhajovat vlastní řešení - a nést zodpovědnost za svěřené úkoly.
Využíváme různé cesty k tomu, jak se něčemu přiučit. Kombinujeme přednášky, workshopy, krátké i dlouhé učební bloky, projekty, exkurze i čas na samostudium, protože každá forma pomáhá naučit se něco jiného. Zveme k nám inspirativní osobnosti, stejně často se ale vydáváme za nimi do místa jejich působení.
S klíčovými tématy středoškolských osnov se naši studenti potkají a mají možnost je prožít. Vedle toho ale dáváme velký prostor tématům, která je zajímají a chtějí se o nich dozvědět víc. Dáváme možnost rozhodovat o tom, co, kdy a jakou formou se budou učit.
Každý náš student má svého mentora, který ho dobře zná a je v kontaktu s jeho rodiči. Mentor je průvodcem na cestě studijním procesem, dává průběžnou zpětnou vazbu, pomáhá zvládat výzvy a motivovat do dalších kroků. Vnitřní motivace je nejdůležitějším životním pohonem, proto vymezujeme dostatek času na její rozvoj.
Na pracovním trhu má schopnost týmové spolupráce čím dál větší význam. Vedeme studenty k tomu, aby si ve školních projektech vyzkoušeli různé týmové role a objevili své silné stránky
Zahraniční zkušenost obohacuje. Dlouhodobě spolupracujeme s podobně zaměřenými školami v Německu a Francii. Navštěvujeme se, podporujeme se, děláme společné projekty a inspirujeme se navzájem.
Záleží nám na tom, aby s dětmi pracovali lidé, kteří jim mají co předat. Splňujeme požadavky na podíl pracovníků s pedagogickým vzděláním, při výběru průvodců je ale naším hlavním kritériem životní zkušenost a schopnost děti nadchnout. Síla značky Scio a autorita zakladatele Ondřeje Šteffla nám pomáhají s takovými lidmi spolupracovat.
ScioŠkola Praha Žižkov
Studentský dokument o vlastní škole.
Expediční střední ScioŠkola
Studenti vypráví o tom, jaké to je studovat tuto unikátní stření školu.
ScioŠkola Brno
Jaké je to být ředitelem střední ScioŠkoly?
Hanka je úplně nadšená. Za osm let na základce jsme nezažili, aby odcházela do školy natěšená a vracela se domů nadšená. Každý den vychrlí, co všechno jste ve škole dělali, a pak odpadne únavou. Děkuji za všechny nešťastné studenty, kterým vracíte chuť do života.
“Včerejší návštěva u Vás, pozorování Vaší interakce s Eliškou a zažití atmosféry mezi vámi průvodci mě absolutně uchvátily. Zcela bez nadsázky říkám, že Eliščina docházka do Vaší školy a setkávání v rámci tripartit bude velký přínos i pro mě samotnou.
“Z mojí dcery se na Střední ScioŠkole během krátké doby stal človíček, se kterým se dá debatovat prakticky o všem, má spousty zájmů, je zdravě sebejistý i kritický, zodpovědný, který se v mnoha oblastech překonal, je činorodý a má plno plánů do budoucna.
“Je skvělé, když děti mohou samy objevovat a nacházet řešení. ScioŠkola podporuje aktivitu, rozvíjí myšlení, vede k samostatnosti. Baví nás pozorovat, že dcerka se v ní často učí, aniž by si to vůbec uvědomovala.
“To, co jsme se učili ve škole my, je už zastaralé. Jsme rádi, že na ScioŠkole se naše děti učí úplně jiné, pro budoucnost užitečnější věci – vyhledávat a třídit informace, kriticky je hodnotit, spolupracovat a pružně reagovat na změny.
“Od školy čekám, že nezabije aktivitu dětí, ale že ji naopak bude rozvíjet. To vyžaduje kreativní pedagogický přístup a ochotu experimentovat. Obojí na ScioŠkole najdete.
“Pro mě jsou ve škole důležitější věci než osnovy – jaké tam jsou mezilidské vztahy, jestli se tam děti těší, jestli jsou spokojené. A ve ScioŠkolách to vidí podobně.
“Díky své pracovní zkušenosti vidím, že pro budoucí uplatnění bude naprosto zásadní umět se neustále učit a přizpůsobovat. ScioŠkola na to děti umí připravit.
“Víme, že nemůžeme být ostrovem v rámci systému. Česká školní inspekce náš přístup opakovaně označila za inspirativní i pro ostatní školy.
I svoboda v učení má své hranice. Myslíme na to, že studium na ScioŠkole je zakončené maturitou. Průběžně kontrolujeme, kam se studenti posouvají ve vztahu ke stanoveným cílům, motivujeme, upozorňujeme na jejich rezervy. Maturita je jen první z velkých výzev, na které naše studenty připravujeme po celou dobu studia.
Přijímací zkoušky na navazující školy přinášejí stres a
potřebu zvýšené přípravy. Vytváříme co nejkomfortnější podmínky, aby je studenti úspěšně zvládli a během přípravy umíme pružně reagovat na jejich potřeby. Opíráme se o roky zkušeností společnosti Scio s přípravnými kurzy. Naši studenti se navíc umějí učit a připravovat sami lépe než jejich vrstevníci.
ZUŠ ScioArt - inovativní škola v Praze
ScioLes - volný čas dětí v přírodě
ScioEdu - vzdělávání pedagogů
ScioResearch - pedagogický výzkum
ScioKuchyně - školní stravování
kontakty (Po–Pá 8–15)
Hledáte školu, která bude vašemu dítěti dávat smysl? Je to snadné. Přestoupit k nám můžete kdykoliv během školního roku. Formality přestupu vyřešíme za vás. Jak na to? zkrátka dejte o sobě vědět..